Varumärke
Förflytta eller förändra?
Behöver varumärket vitaliseras? Har det tappat i lyskraft? Hur är det rustat för nya trender och en snabbföränderlig omvärld? Hur är varumärkets ställning hos medarbetarna? Var finns framtidens ambassadörer? Brainforest skapar övergripande strategier som ger konkreta effekter.
Kontakt
Varumärkesarbete
Vi ser fram emot att diskutera hur vi tillsammans kan stärka ditt varumärke. Särskilt om du vill anpassa ditt företag till marknadens utveckling, öka lönsamheten och locka kunder genom oslagbara varumärkesupplevelser.
Utvalda varumärkescase
Wellon
Från en önskan om en starkare kundrelation till en ny interaktiv plattform. I samarbete med Wellon har vi utvecklat en app där användarens individuella behov är i fokus.
Gina Tricot / Allvar
Ett designsamarbete mellan Gina Tricot/Allvar och en del i Gina Tricots resa för att bli mer hållbara. Med hjälp av en avancerad 3D och kamerateknik lyckades vi fånga den häftiga känslan mellan simulation och verklighet.
Kommunikationsstrategi
För Blåkläder är hållbarhet en självklar aspekt av att tillverka och distribuera arbetskläder. Vårt uppdrag blev att ta fram ett begrepp som tydliggör både riktningen för hållbarhetsarbetet, men även engagemanget för hela produktions- och distributionskedjan.
Varumärke
Tillsammans utforskar vi det okända, tänker nya tankar och skapar möjligheter som gör ett positivt avtryck på vår omvärld.
Varumärkesplattform
Det är avgörande för din verksamhet hur du tar vara på och utnyttjar dina lönsamma kundvärden. Vi kan hjälpa dig med ett dynamiskt styrverktyg som ger dig en klar överblick över dina viktigaste affärsprocesser. När dessa processer är identifierade blir det lättare att snabbt designa vägen framåt när marknaden förändras.
Affärsmodell
Ideologin är den grundläggande livsåskådningen som varje varumärke behöver bygga upp internt inom sina verksamheter. Det är med hjälp av ideologin som företagskulturen tar form. Vi finns här för att hjälpa dig att tydliggöra er ideologi genom att definiera varumärkets värderingar, uppdrag, vision, löfte och syfte.
Behovs och trendanalyser
Vi har lotsat många uppdragsgivare genom processen att överblicka verksamhetens egna behov samt identifiera förändringar hos kunder och marknad. Våra analyser resulterar i praktiska verktyg som tydligt identifierar vilka åtgärder som är av högsta prioritet och vilka långsiktiga förändringar som behöver initieras för att säkerställa framtida framgång.